Hoe stuur ik documenten naar mijn boekhouder of boekhoudpakket ?

Via Doccle kan je al je documenten automatisch en systematisch doorsturen naar je boekhouder of boekhoudpakket.
Je boekhouder heeft hier geen Doccle-account voor nodig, de enige voorwaarde is dat het boekhoudpakket documenten via email aanvaardt.
Je kan tijdens het proces kiezen van welke Doccle-verzenders de documenten automatisch worden doorgestuurd.
Het is ook mogelijk om je Peppol-verbindingen voor inkomende en uitgaande facturen te kiezen.
Documenten welke dateren van vóór het activeren van de koppeling zijn niet inbegrepen maar je kan deze steeds apart doorsturen vanuit jouw Doccle-account.

Je deze stappen volgen om te starten:

    1. Ga naar de pagina Verbindingen en klik rechts onderaan op + Koppel met je boekhouding.
      Als je de Doccle-app gebruikt, klik onderaan het scherm op + Toevoegen en klik daarna onderaan op verbind boekhouder
    2. Vul de gegevens van je onderneming in, deze wordt automatisch herkend bij het invullen. 
    3. Vul het e-mailadres van je boekhouder of boekhoudpakket in en geef de verbinding de naam van jouw keuze.
    4. Kies de verzenders (Peppol inclusief) van welke je de documenten automatisch wil doorsturen naar je boekhouder of boekhoudpakket.
    5. Kijk even na of alles correct is en druk op klaar

⚠️ Opgelet:

Als je boekhoudpakket verschillende mailadressen gebruikt voor inkomende en uitgaande facturen, dien je de procedure twee maal te doorlopen. Je kan in dat geval ook een bijpassende naam aan elke verbinding toekennen zoals bijvoorbeeld "inkomende/uitgaande facturen" of "aankoop/verkoop-facturen".

Veelgestelde vragen:

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen