Het betalen van facturen kan heel eenvoudig zijn. Je hoeft niet langer je bankapp te openen, QR-codes te scannen of je betaalgegevens opnieuw in te voeren. Met één klik is je betaling voltooid, zolang je je betaalmethode hebt opgeslagen voor toekomstig gebruik in je Doccle wallet.
Hoe betaal ik met 1 klik?
Wanneer je een nieuwe factuur wenst te betalen, krijg je bij de keuze van het betaalmiddel een overzicht van alle betaalkaarten en -middelen die je opgeslagen hebt. Deze opgeslagen betaalmethodes worden als eerste voorgesteld, maar je kan nog steeds een ander betaalmiddel kiezen (zoals Bancontact of KBC) en eventueel opslaan voor later gebruik (indien Bancontact geselecteerd werd). Je hebt altijd de controle of je een betaalmiddel opslaat en kan ze ten alle tijden verwijderen.
Hoe sla ik een betaalmiddel op in mijn Doccle wallet?
Bij de betaling van een factuur kan je jouw betaalmiddel opslaan, zodat je toekomstige facturen snel kunt afrekenen. Volg deze stappen:
- Selecteer je betaalmiddel. Als je Bancontact kiest, krijg je de optie om deze betaalmethode (en dus de desbetreffende bankkaart) op te slaan voor later gebruik.
- Schakel de optie in om je kaart te bewaren en voltooi de betaling.
- De volgende factuur die je ontvangt kan je nu eenvoudig met één klik betalen!
Je kunt meerdere betaalmiddelen opslaan en gebruiken voor 1-klik betalingen. Dit geeft je de mogelijkheid om al je betaalopties overzichtelijk te beheren. Zo kun je bijvoorbeeld zowel je persoonlijke als zakelijke rekening toevoegen.
Binnenkort kan je ook een naam instellen om je betaalmiddel nog sneller te herkennen.
Voordelen van een digitale portefeuille en 1-klik betalingen
- Gemakkelijk en snel: Je hoeft niet steeds je bankapp te openen, QR-codes te scannen of gegevens opnieuw in te voeren.
- Volledige controle: Je kunt op elk moment je opgeslagen betaalmethoden wijzigen of verwijderen via de drie puntjes in je factuurinterface.
- Veiligheid voorop: Je gegevens zijn veilig. Het systeem slaat geen gevoelige kaartinformatie op, alleen een veilige verbinding met Bancontact.
- Samen beheren: Voeg bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening met je partner toe aan jullie wallet, zodat zowel jij als je partner de facturen kunnen betalen. Ook zakelijk is dit handig: je kan de bankkaart van je vennootschap koppelen, zodat elke vennoot gemakkelijk facturen kan afrekenen.
- Meerdere betaalopties: Dankzij de mogelijkheid om meerdere betaalmiddelen op te slaan, heb je altijd de juiste betaalmethode binnen handbereik, zonder extra gedoe.
Hoe lang blijft mijn betaalmiddel beschikbaar in de wallet?
Je betaalmiddel blijft bewaard voor maximaal 13 maanden na het laatste gebruik of wanneer de vervaldatum bereikt wordt.
Elke keer wanneer je dus een betaling met dat opgeslagen betaalmiddel uitvoert, begint de teller opnieuw. Betaal je bijvoorbeeld een factuur in april en gebruik je dat betaalmiddel hierna niet meer, dan verwijderen wij dit in mei van het volgende jaar. Gebruik je dat betaalmiddel nog eens in september en betaal je er daarna niet meer mee, dan blijft het bewaard tot in oktober van het jaar erna. Altijd 13 maanden dus, tenzij de kaart ondertussen vervallen is.
Wat als mijn kaart vervalt?
We laten je op tijd weten wanneer je kaart bijna vervalt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Tijdens het betalingsproces tonen we een melding als je kaart binnen een maand vervalt. Zodra de kaart niet meer geldig is, kun je deze niet meer gebruiken voor betalingen.
Om weer 1-klik betalingen te doen, hoef je enkel een nieuwe kaart toe te voegen in je Wallet. Zo blijf je moeiteloos en snel je facturen betalen!
Limieten
Bij betalingen met Bancontact via 1-klik betalingen is het maximale bedrag per transactie € 500. Is je factuur hoger dan dit bedrag, dan krijg je de mogelijkheid om via een andere betaalmethode af te rekenen, zoals een standaard Bancontact-betaling waarbij je de transactie nog moet bevestigen via je bankapp of kaartlezer.
Daarnaast geldt ook de limiet die jouw bank hanteert. Bij de meeste banken is dit maximaal € 2.500 per week. Deze limiet kan per bank verschillen, dus het is altijd goed om even na te kijken welke voorwaarden jouw bank stelt.