Waarom is mijn betaling mislukt?

Een betaling kan omwille van verschillende redenen mislukken. 

Hieronder vind je een overzicht van meest voorkomende oorzaken.

  • Je nam teveel tijd om kaartgegevens in te voeren.
  • Je betaal-app nam te veel tijd om de betaling te registreren.
  • Je bankkaart is defect/inactief.
  • Je bankkaart/bankrekening is geblokkeerd.
  • Je bankkaart is niet geschikt (geen Bancontact-functie of is een creditcard).
  • Je betaal/bank-app is defect.
  • Je betaal/bank-app is inactief.
  • Je betaal/bank-app is niet gelinkt aan je bankkaart/IBAN.
  • Je saldo is ontoereikend.

Wat kan ik doen in zulke situatie ?

Je kan best bovenstaande factoren nakijken en zo nodig je bankinstelling contacteren.

Mocht geen van bovenstaande reden de oorzaak van de mislukte betaling zijn, laat ons weten welke foutboodschap je ontvangt via community@doccle.be

 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen