Hoe voeg ik zelf een document toe aan mijn Doccle-account?

Op Doccle kan je ook eigen documenten uploaden die niet afkomstig zijn van Doccle-verzenders.

Je kan tot 7500 documenten van maximum 25mb per bestand toevoegen, dit zowel via de PC-versie van Doccle als via de Doccle-app.

Hieronder vind je de stappen voor beide versies van Doccle.

Via de browser/pc-versie van Doccle:

  1. Open het menu rechtsboven in je account en kies Upload documenten.
  2. Kies Bladeren en kies het bestand dat je wil toevoegen. 
  3. Hierna kan je eventueel de naam van het document wijzigen en een datum toewijzen.
  4. Voeg indien nodig een nieuwe categorie toe of wijs een bestaande categorie aan je document.
  5. Klik op Bestand uploaden

Via de Doccle-app:

  1. Ga naar het tabblad Documenten.
  2. Klik op de blauwe plus (+) knop rechtsonder.
  3. Kies hier hoe je een document wilt toevoegen: zelf een document scannen, een foto nemen of een bestand kiezen uit de bibliotheek en dat opladen.
  4. Vervolgens kun je het nieuwe document een naam, datum en categorie toekennen.
  5. Klik op Opslaan.

Via het document zelf:

(Zorg dat je de Doccle-app hebt geïnstalleerd (Android/iOS) en dat je bent aangemeld)

  1. Ga via de bestanden van jouw toestel naar het document dat je wil opladen naar Doccle en open het deelmenu (van waaruit je ook kan mailen, printen enz.)
  2. Zoek in de app-selectie naar het icoon van de Doccle-app (de plaats van het icoon is afhankelijk van je versie van Android/iOS en je instellingen)
  3. Tik op het Doccle-icoon om naar het uploadscherm te gaan
  4. In het uploadscherm kan je indien gewenst de naam van het document wijzigen, categorieën toevoegen en/of een datum voor het document ingeven.
  5. Bevestig met Upload

Opgelet:

Alle types bestanden kunnen worden geüpload zodat deze op Doccle bewaard kunnen worden maar enkel PDF, JPG -en PNG-bestanden worden weergegeven in jouw Doccle-account. Andere bestandstypes worden niet weergegeven.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen