Wat doe ik wanneer de melding "Deze Doccle account is al verbonden met een ander itsme profiel." verschijnt?

De melding "Deze Doccle account is al verbonden met een ander itsme profiel." krijg je wanneer je bent aangemeld op je Doccle-account en je een sterk beveiligd document (KBC, eBox enz.) wil openen met itsme, terwijl er een "ander itsme-profiel" is gekoppeld in de account.

Typisch verschijnt deze melding wanneer je een nieuwe eID-kaart of gsm-nummer hebt, waardoor je oude itsme-profiel vervallen is. Daardoor is het gekoppelde itsme-profiel in je Doccle-account niet meer geldig.

De oplossing is eenvoudig: je moet het gekoppelde itsme-profiel in je Doccle-account verwijderen en vervolgens je "nieuwe" itsme-profiel koppelen. Dit doe je als volgt:

  1. Meld je aan met je gebruikersnaam en je wachtwoord, via de browserversie van Doccle (niet via de mobiele app)
  2. Klik rechtsboven in je account op je gebruikersnaam en ga naar Instellingen > Elektronische Identiteitskaart (eID en itsme)
  3. Klik op Verwijderen bij je itsme
  4. Ten slotte klik je op Koppel je itsme

Je kan vanaf nu je sterk beveiligde documenten opnieuw openen met itsme.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen