De melding "Deze Doccle account is al verbonden met een ander itsme profiel." krijg je wanneer je bent aangemeld op je Doccle-account en je een sterk beveiligd document (KBC, eBox enz.) wil openen met itsme, terwijl er een "ander itsme-profiel" is gekoppeld in de account.
Typisch verschijnt deze melding wanneer je een nieuwe eID-kaart of gsm-nummer hebt, waardoor je oude itsme-profiel vervallen is. Daardoor is het gekoppelde itsme-profiel in je Doccle-account niet meer geldig.
De oplossing is eenvoudig: je moet het gekoppelde itsme-profiel in je Doccle-account verwijderen en vervolgens je "nieuwe" itsme-profiel koppelen. Dit doe je als volgt:
- Meld je aan met je gebruikersnaam en je wachtwoord, via de browserversie van Doccle (niet via de mobiele app)
- Klik rechtsboven in je account op je gebruikersnaam en ga naar Instellingen > Elektronische Identiteitskaart (eID en itsme)
- Klik op Verwijderen bij je itsme
- Ten slotte klik je op Koppel je itsme
Je kan vanaf nu je sterk beveiligde documenten opnieuw openen met itsme.