Hoe kan ik een betaaldatum instellen voor een factuur?

Vandaag bieden we met Doccle reeds de betaalmethoden Bancontact, Maestro en KBC/CBC aan.

Met Bancontact en Maestro kan je enkel betalingen direct uitvoeren (zoals je dit voor andere betalingen online doet).

Een betaling plannen op een latere datum (een "memodatum" gebruiken) gebeurt gewoonlijk via je bankapplicatie. Als klant bij KBC/CBC Bank kan je dan ook met de betaalknop "Via KBC/CBC" wel zelf een betaaldatum instellen.

mceclip0.png

Opgelet

De KBC/CBC-betaalknop is nog niet beschikbaar in onze mobiele app. Daar kan je alleen directe betalingen doen met Bancontact en Maestro.

Wil je als KBC/CBC-klant via de Doccle-app betalen, gebeurt de betaling dus ook met Bancontact of Maestro en kan je dus zelf geen betaaldatum instellen.

 

Wat als ik niet onmiddellijk wil betalen via Doccle?

Als je een te betalen document (rekening/factuur) in je Doccle-account onbetaald laat, krijg je van ons vijf dagen voor de vervaldatum een automatische herinnering, per e-mail en/of notificatie in de mobiele app.

Je kan in dat geval kiezen om het document op “Later afhandelen” te zetten. Daar blijft het dan staan tot je het document hebt betaald via Doccle.

Opgelet: Om de betalingsherinnering te kunnen ontvangen, mag je het document in je account nog niet hebben gearchiveerd of op “Al betaald” hebben gezet.

  Tip

Betaal je toch liever met memodatum, kan je de betaling nog altijd inplannen via je online/mobile bank en het document in je Doccle-account markeren als "Al betaald".

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 6
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen