Peppol: Waarom kon mijn identiteit niet worden geverifieerd ?

Wanneer je je bedrijf aan Peppol probeert te verbinden in jouw Doccle-account, kan je een melding ontvangen die zegt "We konden je relatie met het bedrijf niet verifiëren".

De meest voorkomende oorzaak van deze melding, is dat je niet geregistreerd staat als vertegenwoordiger of bestuurder in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) voor het bedrijf dat je probeert te registreren.

Wat kan ik doen?
Enkel officiële vertegenwoordigers of bestuurders van bedrijven kunnen deze registreren in hun persoonlijke Doccle account.
Doccle maakt hiervoor gebruik van de officiële gegevens uit het KBO.

Ben je dus niet een officiële vertegenwoordiger of bestuurder, bespreek je dit best met de bevoegde personen binnen jouw onderneming.

Ben je recent een officiële vertegenwoordiger geworden? Het kan tot een maand duren voor Doccle deze gegevens ter beschikking krijgt, probeer het dus later nog eens.

Ben je wel een officiële vertegenwoordiger en lukt het nog steeds niet? Neem gerust contact met ons op.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen